štvrtok 2. mája 2019

Loretta Chaseová - Krásna nehanebnica


Anotácia:
Od definitívnej porážky Napoleona pri Waterloo prešlo päť rokov. Benátky pripadli Rakúsko-Uhorsku a spravuje ich miestodržiteľ viedenskej vlády. Agent britskej tajnej služby James Cordier si má v Benátkach splniť poslednú služobnú povinnosť: získať dokumenty, ktoré usvedčia člena parlamentu Johna Bonnarda, baróna Elphica, z velezrady. Barónovu korešpondenciu má v rukách jeho bývalá krásna manželka, teraz slávna európska kurtizána Franceska Bonnardová. Barón zariadi, aby ju o usvedčujúce listy aj o šperky olúpila jedna z jeho dávnych mileniek. Hoci James Cordier je skúsený v ľúbostných hrách a predstavuje si, že bystrú a nemenej skúsenú Francesku ľahko obalamutí a vymámi od nej inkriminované listy, napokon sa do nej zaľúbi. Aj Franceska príde na to, že sú spriaznené duše, no obom nedôverčivým zaľúbencom trvá dlho, kým prekonajú nielen nástrahy zradného baróna, ale aj prekážky, ktoré stoja v ceste naplneniu ich skutočnej lásky. Historicky reálne britsko-francúzske politické vzťahy a romantické prostredie Benátok tvoria pôsobivý rámec zauzlenému ľúbostnému príbehu so špionážnym pozadím.
O knihe:
original - Your scandalous ways
- 1. časť zo série Padlé ženy:
Krásna nehanebnica; Don't tempt me
obálka - aj keď originál obálka s bielou kráskou vyzerá viac romantickejšie a táto naša viac tak pobehlicovo, ale aj tak sa mi táto hodí ku knihe viac. Benátky a celkom pekná nehanebnica. Páčiť sa mi veľmi nepáči, ale ku knihe sa hodí.
dej sa odohráva - Benátky; 1820

Moje pocity:
- 6. - 12.4.2019 (to bola po dlhej dobe konečne rýchlovka)
- tak sa mi do tejto knihy nechcelo (ale to budem teraz písať často, lebo som si k priateľovi nabalila hlavne knihy, ktorým som sa doma vyhýbala, lebo som mala z čoho vyberať a také, ktoré ma veľmi nelákali som si  nechávala na neskôr a rátala som, že to neskôr príde asi nikdy alebo až na dôchodku, ale nakoniec som si povedala, že si ich vezmem k priateľovi a buď ich prečítam alebo posuniem. Niet inej možnosti a keďže posúvať nechcem, musím čítať:), ale Loretta Chase a jej Kráľ zhýralcov je moja celkom obľúbená kniha. Je zábavná, romantická, taká prekáravá. Mám ju rada, ale aj tak ma táto jej kniha veľmi neoslovila. Ta obálka. Povedzme si nie je najkrajšia. Hlavná hrdinka ľahká žena (ok Pretty Woman mám rada a pozriem si ju keď je možnosť, ale toto nie je Julia Roberts) to nie je veľmi príťažlivé a takisto aj tá anotácia ma veľmi nezaujala (možno som jediná, ale podľa mňa je tá anotácia hrozná. Možno silné slová, ale podľa mňa zhrnula celý dej až dokonca. Bolo tam písané o veciach, ktoré v knihe neboli až tak dopodrobna opisované a pre mňa boli nudné - napríklad tie politické vzťahy... Proste nepáčila sa mi a skôr ma odhovárala od knihy ako nabádala k čítaniu). Napoleon, Rakúsko-Uhorsko, politické vzťahy... Ja takéto veci moc nemusím, ale...
Táto kniha bola úžasná.
- prečítala som ju cca za týždeň. Nie je to síce bohviečo, ale na posledné moje čítacie aktivity je to výkon. Väčšinou stíham čítať občas po večeroch alebo keď si ukradnem cez deň čas, že nič nerobím a chcem čítať, ale keby mám viac času verím, že túto knihu by som dala za deň, možno za dva dole. Bola fakt čítava.
- na začiatku každej kapitoly je nejaký úryvok z veršov od Byrona. To ma popravde veľmi nebavilo. Ja väčšinou nedokážem čítať takéto veci, aby mi dávali zmysel. Ako občas sa nejaké básne nájdu, ktorým rozumiem, ale tieto to neboli. Ale bolo to také fajn spestrenie, keďže Byron tu vystupoval ako priateľ hlavnej hrdinky.
- o Franceske som si myslela, že je prvotriedna kurtizána, že si do postele pustí len tých najbohatších a že si teda vyberá. Čo bolo trochu plus, lebo keby bola len taká nejaká pouličná šľapka, no čo ja viem. To by ma veľmi nelákalo. Ale jej príbeh ako sa k tomu dostala bol celkom zaujímavý a potom som ju aj ľutovala a chápala prečo, robila čo robila. Nakoniec prečo nie. Som síce staromódna, ale v minulosti (dobre nie len vtedy aj dnes) chlapi spali s hocikým, mali koľko chceli žien a neriešilo sa to. Žena musela mať jedného manželka a teoreticky mohla mať milencov, ale skôr to bolo také verejné tajomstvo. Takže až tak veľmi sa nelíšila od niektorých manželiek alebo vdov. A že si zato dávala platiť alebo dostávala vzácne šperky a iné dary, no a čo? Čím sa to líši od dnešných zlatokopiek? A radšej sa predávať za peniaze ako robiť štetku zadarmo :P Takže som ju až tak veľmi neobviňovala.
- ale James, agent tajnej služby, tak pri ňom mi už prišlo divné, že sa predával. Ako dobre, keď potrebuje dostať nejaké veci od ženy a nejde to po dobrom, ale musí to ísť cez posteľ ok, ale čím sa to potom odlišuje od práce, ktorú robila Franceska? Podľa mňa ničím. Jediný rozdiel bol, že ona to robila pre peniaze a on pre vlasť a možno aj pre peniaze. Samozrejme bol by blbý keby to robil zadarmo. Popravde menej mi vadí, keď agenti zabíjajú zloduchov ako keď sa správajú ako štetky, ale tiež sa to až tak nelíši, keď spávajú s hordou žien pre radosť a kvôli práci, aj keď kvôli práci to občas môže byť aj stará škrata a pre radosť si môžu aspoň vyberať.
- Giulietta, jej najlepšia priateľka, bola tiež kurtizána. Rozmýšľam, že si nepamätám, či nám autorka povedala ako sa tieto dve vlastne zoznámili. To by ma celkom zaujímalo a možno to tam aj bolo napísané, len si nespomínam. Táto jej priateľka sa mi celkom páčila a tiež bola z tých prvotriednych kurtizán, žiadna len taká obyč predajná žena. Dokonca mala zálusk na korunného princa Gilenie, ale on mal oči len pre Francesku.
- páčilo sa mi, že v kapitolách boli odseky a vždy, keď sa menilo prostredie, čas alebo niečo, tak to tam bolo napísané hneď na začiatku ala ako nadpis a vedeli sme sa zorientovať kde a kedy sa nachádzame. Napríklad: V utorok ráno o tretej v kaviarni Florian na Námestí sv. Marka
- bolo tam veľmi veľa postáv, veľmi veľa zaujímavých vecí. Dalo by sa veľa napísať o jej ex manželovi, o záporáčke, ktorá ju mala odstrániť, o Benátkach, ktoré sa mi páčia a raz by som ich chcela navštíviť (ale mne sa páči veľa miest a rada by som raz všetky navštívila). Páčilo sa mi, že tam bolo veľa talianskych slov aj tých by sa dalo pár vypísať. Bolo by toho veľa o čom by sa dalo ešte písať, ale najlepšie je prečítať si to všetko v knihe.
- ešte spomeniem pár vecí. Ovládanie viacerých jazykov mi príde také sexy. Keďže ja sa ani jeden cudzí jazyk neviem naučiť poriadne.
- k tejto knihe som si zase nestihla napísať žiadne poznámky, čo som predtým ako tak už spĺňala, že aspoň nejaké záchytné body som si do zošita zapísala, ale aspoň vidno, že ma viac zaujala kniha ako niečo si písať.
- tejto autorke u nás vyšli zatiaľ len tieto dve knihy, čo je dosť smutné, lebo je fakt dobrá a také čo by nemuseli vychádzať vyhádzajú. No škoda, ale aspoň je dôvod učiť sa po anglicky a potom si čítať v originály, čo len chceme :)
- koniec bol podľa mňa až príliš dokonalý, všetko super vyriešené, posplietané, ale nevadilo mi to. Prečo nemať aspoň v knihách dobré a dokonalé veci.

Za mňa:

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Ďakujem za komentár. Teším sa z každého jedného :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...