utorok 30. apríla 2019

Kim Alexisová; Cynthia Katzová - S trochou šťastia


Anotácia:
Plachá Callie sa stane vyhľadávanou modelkou. No až po nehode, ktorá úplne zmení jej život, zistí, čo je pravé šťastie...

O knihe:
original - With a little luck
- myslím si, že nepochádza zo žiadnej série, že je to tak trochu autobiografia alebo by som to nazvala presnejšie inšpirované jej životom modelky. Asi nejaká fikcia, ale niečo v tom bude pravdy.
obálka - dá sa. Pripomína mi to tú babu z telenovely Manuela
dej sa odohráva - tipujem 80-90 roky; New York, Bloomington, Paríž

Moje pocity:
- 21.3. - 6.4.2019
- nepamätám si, že by som niekedy čítala knihu, ktorú by napísali dvaja ľudia, takže aj kvôli tomuto ma kniha príliš nelákala. Jedna kniha, dve autorky? Čo ja vám viem. Mám pocit, že to je ako keby jedna napísala polovicu, druhá potom druhú polovicu a nejako to dokopy zlepili, ale v tejto knihe som nemala nejaký taký pocit, aj keď sa mi zdá, že to tam bolo trochu cítiť, že to bolo trochu preskakované a také ako keby od iných ľudí, ale to sa občas stáva aj pri iných autorkách, ktoré píšu hádam samé, takže mi to nejak extrémne nevadilo.
- prvá vec po otvorení knihy - To čo je za mravčie písmo. Ešte šťastie, že mám silné okuliare ako lupa :D Ale niektoré tieto staršie knihy majú fakt hrozne blchy a nie písmenká, ale dalo sa to prežiť.
- v poslednej dobe som si obľúbila a videla som dosť časti America's next top model, takže táto kniha ma tiež celkom zaujala
- nie je to asi kniha, ku ktorej by som sa vracala, ale rada som si ju prečítala. Možno mi v niektorých bodoch prišla až trochu moc. Napríklad ten jej snúbenec bol teda fakt šp.na, ale tak čo by človek neurobil pre peniaze. Takže možno to mohla byť aj pravda, že by niekto bol až taký zlý, ale potom mi prišlo trochu nereálne s kým nakoniec skončila a bolo to len také odbité na pár posledných stranách.
- o tejto knihe by sa dalo povedať, že je skôr o modelingovom svete, o jednej mladej dievčine, ktorá chcela ísť na vysokú školu, ale nemali na to peniaze, tak si chcela cez leto zarobiť vo svete modelingu a nakoniec uviazla vo svete plnom pozlátok. Bolo to trochu také zvláštne, ale páčilo sa mi to.
- Callie mi prišla ako také nedospelé dievčatko. Nebola som si istá, či sa jej jej práca páči. Nezdalo sa mi, že by bola spokojná so svojim životom. Dokonca, keď sa po čase vrátila domov bola taká namyslená. Nič jej nebolo dobré. Všetko bolo príliš ošúchané, malé... Bola som zvedavá, či sa to neskôr zmení a vráti sa naspäť k svojmu životu, svojej škole, k rodine, lebo tá jej rodina mi pripadala naozaj milá a srdečná, aj keď možno trochu jednoduchá oproti uponáhľaným, bohatým mestským ľuďom. Ale keď človek okúsi život na vysokej nohe nie je jednoduché vrátiť sa znova na zem. Nebola som si istá ako to s ňou dopadne.
- na začiatku nás autorka postrčila do autonehody, ktorá sa stala hlavnej hrdinke (musím povedať, že to bolo zaujímavé ako sa to postupne všetko objasňovalo a bola nehoda vlastne nehoda?) a potom sme sa zrazu ocitli v jej mladosti, doma s jej rodičmi a bratom. Nechápala som, čo tým autorka chce dosiahnuť, ale na konci to už dávalo zmysel.
- čakala som, že Callie bude mať nehodu, vráti sa domov, bude spomínať na modelkovanie a popritom sa zamiluje, ale tak to vôbec nebolo. Po nehode nám autorka ukázala prečo Callie začala s modelingom, ako to fungovalo, jej rodinu a rôzne veci z jej života. Viac sme sa dozvedali, čo sa dialo pred nehodou ako po nehode. Ale aj tak to bolo zaujímavé.
- hlavný hrdinovia sa zoznámili až na 210 strane. Uff. Takže od tejto knihy sa nedá moc čakať, že to bola čistá romantika. Skôr to bol taký príbeh o jednej žene a jej živote, rodine, práci, láskach... Proste o všetkom čo sa jej v živote prihodilo a s čím sa musela vysporiadať.
- našla som aj stránku modelky Kim Alexis (len tak pre zaujímavosť)
- ak máte radi modelkovský svet, tak by som vám knihu určite odporučila, ale aj keď ho nejak extra nevyhľadávate, tak si myslím, že kniha stojí za prečítanie, lebo bola taká zo života. Ukázala nám aj tu krásnu slnkom zaliatu stranu života modelky, ale aj tie tienisté zákutia. Samozrejme tam nechýbala ani láska a dosť ťažké chvíli, ktoré prežíva jedna rodina, ktorá príde pri autonehode o matku. To bolo tiež fúha zaujímavé, ale o tom vám nebudem viac prezrádzať. Ak chcete vedieť viac treba siahnuť po tejto knihe, aj keď to asi nebude najľahšie nájsť ešte tieto knihy.

Za mňa:

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Ďakujem za komentár. Teším sa z každého jedného :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...