sobota 16. decembra 2017

Linda Cajio - Kocky sú hodené


Anotácia:
Učiteľka materskej školy Emily Cooperová sa rozhodla stráviť veľkonočné prázdniny v exotickom kráľovstve Peraco, ktoré by ste však márne hľadali na mape. V krajine dochádza k prevratu a Emily pri zúfalom pokuse dostať sa domov prežíva jedno dobrodružstvo za druhým.
Na ceste do bezpečia ju sprevádza sám peracký princ Alex Kiros, ktorý sa však veľmi líši od bežnej predstavy, aké o kráľovských synoch máme.

O knihe:
original - The reluctant prince
- nepochádza zo žiadnej série
obálka - páči sa mi. Vlasy, aj šaty hrdinky sú podľa mňa pekné. Brala by som.

Moje pocity:
- Emily, učiteľka zo škôlky sa rozhodne ísť na dovolenku. Namiesto slnka a tyrkysovo-modrého mora sa dostala do "vojny". Presnejšie je to prevrat. Myslím si, že je jedno ako to človek nazve. Oboje nevyzerá veľmi príjemne. Keby jej nestačilo to, nechtiac odhalila perackého princa a tak ju "uniesli".
- kniha sa mi zdala zaujímavá, taká vojnovo nevojnová. Stretli sme sa s naozajstným princom a bola to taká iná kniha ako ostatné. Celkom ma to zaujalo.
- dobrodružstvo to môže byť super. Hlavne, keď vás zachráni fešný princ, ale viete si to predstaviť v reálne? Ja by som sa... ani neviem, čo by som sa. Behať po uliciach, nevedieť kde som a ešte sa každú chvíľu schovávať pred hliadkami. Nemať jedlo ani pitie... Brrr.
- Tuno, bývalý správca paláca, Alexou druhý "otec", ktorý im pomohol ukryť sa bol veľmi milý. Keby bol o pár rôčkov mladší bol by z neho skvelý hrdina. Bol nebojácny, sympatický, milý a mal rád zvieratká.
- aj Alex bol len v zlom čase na zlom mieste. Jeho strýko by ho rád využil proti svojej sestre. Stačilo možno, aby ho Alex podporil. Povedal by, že súhlasí s jeho nastúpením na trón a Alex by mal od všetkého tohoto pokoj. Keďže on však bol skôr na strane tety Júlie, tak sa radšej skrýval.
- za takýchto okolností je jasné, že vznikne láska. Ale je možné že vydrží aj potom, čo sa dostanú domov do normálnych podmienok? Nebude im ten druhý pripomínať, čo zažili? Aj keď to nebolo nejak krvavé, takže by to nemalo nejako extrémne vadiť.
- Florián, obkolesil americké (aj iné) veľvyslanectvo, aby sa ľudia nemohli dostať dnu, ani von. Chcel demonštrovať svoju moc. Ale mohol? Myslíte si, že by Amerika alebo iný štát nebojoval za svojich ľudí? Toto mi prišlo také pritiahnuté za uši, ale možno aj reálne. Neviem.
- keď si to tak vezmete môže to byť strašidelné. Veď čo keby tie nepokoje trvali mesiace, roky a nikdy by sa z tade nedostala?
- a čo teraz? Teraz sa budú skrývať bohvie ako dlho? Alebo sa pokúsia o útek? Ale ako? A čo ak sa im niečo stane? Večne sa skrývať nemôžu.
- 3 ľudia zatvorený v jednom bytíku bez toho, aby mohli kedykoľvek vychádzať, to musí byť iná ponorka
- páčilo sa mi aj to keď sa skrývali, aj to keď boli na úteku. Oboje bolo zaujímavo podané, so všelijakými príhodami. Tam sa stalo to, tam ono. Nuda nebola ani v jednom prípade.
- málo jedla, veľa km pred sebou, naokolo nepokoje, pre ňu cudzia krajina, ak sa im nepodarí nájsť nejaký opustený prístrešok alebo nejaké miestečko, tak spánok pod holím nebom... Určite nič príjemné.
- keby ste to pri čítaní brali aj vážne, nie len romanticky, tak by vám možno napadlo, že ktokoľvek kto im pomáhal alebo stačilo, aby ho z toho len upodozrievali (keby ho udal nejaký sused), tak mohol skončiť zle. Mohli ho vypočúvať a možnože aj zabiť. Aj keď toto nevyzeralo až tak vážne, ale stať sa mohlo všeličo.
- kniha sa mi páčila, ale koniec sa mi zdal taký moc klišé. Brr. Teda nebol to úplný koniec, ale kúsok pred koncom.
- keby nemám čo iné na čítanie, prečítala by som si ju bez problémov znova

Za mňa:

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Ďakujem za komentár. Teším sa z každého jedného :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...