štvrtok 30. októbra 2014

Barbara Cartlandová - Odvážny podvod


Anotácia:
Vášnivá lady Karen Russellová chce prinútiť lorda Melsonbyho, aby sa s ňou oženil. Cestou do Londýna lorda zastihne búrka a on je nútený prenocovať v hostinci. Na jeho veľké prekvapenie mu do izby vtrhne krásna Perdita. Žiada ho, aby ju ukryl pred sirom Whittonom. Keďže obaja sa ocitli v zúfalej situácii, rozhodnú sa oklamať tých, čo ich prenasledujú, predstieraným manželstvom.

O knihe:
original - The daring deception
- asi nepochádza zo žiadnej série, ale nie som si istá, keďže som to nevedela presnejšie nájsť alebo skôr v angline pochopiť
obálka - v pohode

Moje pocity:
- myslela som, že to bude zaujímavé čítanie a začiatok ma aj zaujal, ale postupne ma to prestávalo baviť
- lord Melsonby mal zrejme pôsobiť ako mačo, milovník žien, poriadny playboy, ale teda mňa skôr odpudzoval. Nehovorím v niektorých situáciach sa zachoval super, ale tie jeho pletky s vydatými ženami. To sa mi proste nepáčilo. Keď spáva s vdovami alebo aj s ľahkými ženami (aj ťažkými jeho vec) to mi nevadí. Ale nedokážem sa vžiť do knihy, v ktorej dá sa povedať, že podporovali neveru. Hodím Vám sem aj kúsok z knihy:
Ocko hovorieval, že každý muž niekedy v živote podľahne zvodom Lilith. Spomínaš si, podľa legendy to bola druhá žena v raji. Ocko vždy tvrdil, že šťastie Adama a Evy nezničil pokúšajúci diabol, ale Lilith, ktorá zviedla Adama! Nakoniec ho samozrejme stratila, lebo sa vrátil k Eve.
Lilith je zvodná pokušiteľka, ktorá zvádza Adama tak, že jej nevie odolať, ale Eva je jeho súčasťou. Boh vybral Adamovi rebro, aby z neho stvoril Evu, takže v skutočnosti nikdy nemôže celkom od nej utiecť, lebo len keď je s ňou, je úplný... celý človek! Alebo lepšie povedané, muž a žena ako doplnenie toho druhého tak, ako to bolo myslené od začiatku.
Dobre toto sa dá podľa mňa chápať romantický tak, že keď človek nájde svoju Evu a nech sa medzi nimi stane čokoľvek vždy skončia spolu, lebo jeden bez druhého nikdy nebudú úplný. ALE dá sa to chápať aj tak, že nevera je niečo ako omyl a keď to jednému (tu to je asi skôr na mužov myslené) ukĺzne a toho druhého podvedie, nevadí, lebo pravá Eva alebo Adam by to dokázal odpustiť, lebo veď patria k sebe. Fuj, omg, nie!
- ďalším takým príkladom bolo, že išiel za princeznou na techtle-mechtle, aj keď už boli spolu, aj keď vlastne neboli spolu, len to predstierali. Ale aj tak už ju poznal, už mal byť očarený len ňou :D No dobre takto to nefunguje, ale mohlo by nie? Ani tento úsek sa mi nepáčil.
- a zas tu boli tie náhody, že až príliš. Napríklad, keď proti hlavnému hrdinovi kuli pikle, ona si to vypočula. A podobné "náhody".
- postavy: jeho milenka, jej poručník, princezná, nejaké malé vedľajšie postavy, sluhovia, hostinský...
- dej sa odohrával v Londýne a v Maroku
- dosť veľa sa tu poukazovalo na exotické krásky, čo som ešte nezažila. Ale tak aspoň to bolo o inom nie len o porcelanovej pleti...
- nezdalo sa mi, že to písala BC. Bolo tu až príliš erotiky a nato, že v jej knihách medzi dvoma ľuďmi, ktorý sa ľúbia ledva prebehne pusa a tu sa milenci medzi sebou..., tak mi to prišlo divné a nepáčilo sa mi to. (Ale už som to zažila aj v knihe Láska, páni, kurtizány, takže asi bude mať aj v iných knihách podobné scénky.)
- v určitých situáciach chcela autorka ukázať, že Perdita má jasnovidecké schopnosti. Ja nemám problém s jasnovidcami a nadprirodzenom, ale keď je to nejako zvláštne a zaujímavo podané a nie to vypľula ako hadí jed, na zadrhnite sa alebo ešte horšie popukajte od smiechu a pováľajte sa po zemi. Najhoršie to bolo so sultánom. Apropo do tak tenkej knihy strčiť ešte aj zápletku so sultánom, zase trochu cez čiaru. Nehovorím zaujímavé to bolo. Napríklad sme sa dozvedeli, že sultán môže mať len 4 manželky, ale ak by chcel ďalšiu môže jednu z tých čo už má prepustiť. Jednoducho sa jej zbaviť. To ma zaujalo, ale nastrkať tak veľa veci na tak málo strán je podľa mňa zlá voľba, ale možno keby to bolo inak napísané. Neviem.
- vyzeralo to nádejne, ale nedopadlo to najlepšie. Bolo tam veľa veci, ktoré mi boli proti srsti a aj keď ma v knihe niečo zaujalo vzápätí ma niečo iné odrovnalo, ale dalo sa to prečítať.

Za mňa:

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Ďakujem za komentár. Teším sa z každého jedného :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...