štvrtok 23. októbra 2014

Amanda Quicková - Zlomyseľná vdova


Anotácia:
Madeline Deveridgeová má povesť Zlomyseľnej vdovy, lebo vraj krátko po svadbe zavraždila svojho manžela. Osud jej privedie do cesty Artemisa Hunta, majiteľa Pavilónov snov, známeho londýnskeho centra zábavy, ktorý holduje tajomnej filozofii vanza, pochádzajúcej z ostrova Vanzagara. Madeline má pocit, že ju ktosi prenasleduje, a má dôvodné podozrenie, že je to duch jej zomrelého manžela, ktorý sa za života venoval vanze. Koho iného má Madeline požiadať o pomoc, ak nie šikovného majstra tajomnej filozofie? Náhoda zvedie dokopy dvoch ľudí, ktorých osudy sú si čudnou zhodou okolností v niečom podobné.

O knihe:
original - Wicked widow
- 3. časť zo série Vanza:
Beriem si ťa; Snubný prstienok; Zlomyseľná vdova; Lie by Moonlight (v slovenčine nevyšlo, ale v češtine áno ako Místo nejtemnější)
obálka - pekná, ale či sa hodí k tejto knihe som si nie istá. Postavy sa mi páčia. Takto nejako si predstavujem príťažlivú, zlomyseľnú vdovu, ale tie palmy a ostrov?

Moje pocity:
- nechali by ste sa uniesť Zlomyseľnou vdovou, o ktorej sa hovorí, že zavraždila svojho manžela a aby zahladila stopy podpálila dom? Takto nejako začína táto kniha. Madeline uniesla Artemisa, aj keď o tomto by sa dalo polemizovať, lebo Artemis podľa mňa nepatrí k mužom, ktorý by so sebou nechali robiť niečo, čo by nechceli.
- hneď na začiatku sme riešili prvú záhadu. Niekto ukradol Nellie, Madelininu slúžku a ona potrebovala pomoc pri jej záchrane. Keďže ju uniesli blízko Pavilónov snov, kto iný by bol vhodnejší ako majiteľ tohto zábavného parku?
- páčilo sa mi, že záchranu Madelininej slúžky autorka neodflákla a ja som si to poriadne užila a mohla som tak spoznať Artemisa, Madeline a aj jej sluhu, kočiša, ochrancu Latimera, ktorý bol tiež zaujímavá postava. Škoda, že sa tam ohrial len krátko.
- povedala  by som, že Madeline bola od začiatku zaujatá proti Artemisovi. Či už preto, že bol vanza bojovník alebo, že si myslela, že je nejaký ľahtikár, ktorý rozhadzuje peniaze pri kartových hrách. Občas mi ho kvôli tomu bolo ľúto, ale on je veľký chlapec a dokázal jej, že nie vždy treba dávať na reči a prvý dojem. Človeka treba najskôr poriadne spoznať a potom posudzovať a pri bližšom spoznávaní Artemisa bola teda zábava. Ale zase ani Madeline nezaostávala a spôsobovala okolo seba rozruch.
- myslím, že tetu Beatrice by si želali mať doma viacerí. Teda ja určite. Madelinina teta bola šikovná bylinkárka a bolo vidno, že ju to baví. To by sa mi páčilo liečiť choroby a vlastne všetko čo by sa len dalo bylinkami. Aj vďaka nej sme sa stretli s obchodníkmi, ktorý predávali v Londýne bylinky z ostrova Vanzagara. Mňa celkom zaujímalo, kde berú bylinky na výrobu sviečok a iných veci. Bolo by nelogické chodiť kvôli tomu na Vanzagaru a asi aj nemožné. Myslím si, že to nie je miesto, kde sa môžete presúšať ako sa Vám zachce a ktokoľvek komu sa zachce.
- Pavilóny snov sa mi páčili a boli aj celkom dobre opísané, aj keď ja by som prijala ešte viac informácii, lebo sa mi to zdalo viac ako zaujímavé. Mohli tam chodiť chudobní aj bohatí. Ktokoľvek si mohol dovoliť zaplatiť za vstupenku. Zúčastniť sa tam na maškarných, ktoré sa tam konali pravidelne musel byť iný zážitok.
- prebádali sme labyrint ala vanza. Ten bol naozaj pozoruhodný, ale ocitnúť by som sa v ňom nechcela.
- keby som tu mala vypisovať všetko zaujímavé na knihe, tak by som prezradila polovicu deja a boli by sme tu do rána. Takže to zhrnem v pár vetách. Boli tu zaujímavé knihy. Napríklad tá, ktorú vytvoril Madelinin otec. V Artemisovej minulosti sa stalo niečo veľmi nepekné začo sa chcel pomstiť. S touto pomstou som veľmi nesúhlasila, ale keďže bola opodstatnená, tak som ju chápala. Riešilo sa kto je vlastne tým záhadným "duchom". Či je to jej manžel alebo kto? Bolo tam kopec zaujímavosti. Napríklad Artemisove oči a uši na ulici - deti, zlodeji, ľudia, ktorým za informácie dobre platil. Takže si myslím, že to mali slušné zamestnanie alebo privyrobenie.
- postavy - bolo ich tam viac, ale nie až tak veľa. Okrem spomenutých sme sa tam stretli s Henrym - Artemisova pravá ruka; Malý John, chlapec, ktorý nosil Artemisovy informácie; Pitney, majiteľ labyrintu; traja chlapi, ktorý sa nezmestili do kože; jeden "duch" a ešte pár menších postavičiek.
- ak si pamätám správne dej sa odohrával len v Londýne
- bola tu spomínaná pani Yorková a jej Zrúcanina (Beriem si ťa) a taktiež Edison Stokes (Snubný prstienok), ale len v skratke
- koniec s tým súbojom som nejako nepochopila asi to bolo myslené k tej jej záchrane pred "duchom" alebo niečo medziriadkové čo mi ušlo.
- celkom dobrá séria. Len škoda, že u nás nie je dokončená ako kopec dobrých sérií (možno raz). Určite stojí za prečítanie. Ak máte radi aj nejakú tu detektívnu zápletku, myslím si, že tu si ju nájdete. A ak uhádnete kto je vrah, tak sa mi nezabudnite pochváliť, lebo ja som neuhádla, ale keď sa to tak vezme táto séria ma dostala a ani v jednej knihe som neuhádla ani jedného zloducha.

Za mňa:

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Ďakujem za komentár. Teším sa z každého jedného :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...