sobota 15. marca 2014

Prechádzky po priehrade - Veľké Uherce

V takýto upršaný, chladný deň si zaspomíname na krásne slnečné počasie, keď sme sa boli venčiť.
Ja, Priateľ a Piňďuško sme si spravili štvrtok výlet na priehradu do Veľkých Uheriec. Tentoraz sme sa tam, ale nešli okúpať, ale pozrieť ako to tam vyzerá. Minulý rok v októbri / novembri ju totiž kvôli presakovaniu vypustili a ževraj by ju chceli aj odbahňovať, tak uvidíme ako to tam bude potom vyzerať.
Škoda, že sme neboli na výlove rýb, ale myslím, že by to nebolo nič pre mňa. Na mňa to už podľa fotiek a videí pôsobilo drasticky. Určite sa nedá loviť jedna ryba po druhej, ale tak čo ja mám bláznivé predstavy.

Priehrada je naozaj skoro úplne suchá našli sme len malé jazierko a pár potôčikov. Tuším by to mala byť Drahožica, ale to len tipujem zo školských čias.
Pripravte sa na spustu fotiek, ale to som ich ešte poriadne okresala, ale viac sa už nedalo a nechcela som to zbytočne rozťahovať do dvoch článkov.


Tu sa naše putovanie po dne začalo. Výhľad to bol zaujímavý. Ešte nikdy som priehradu takto nevidela.


Pravá strana bola vyklčovaná. Z časti sa mi to páči. Vyzerá to teraz lepšie, ale na druhú stranu, ak to takto ostane bude tam viac hluku od áut, žiadne súkromie a ani tieň.


Takýchto mušlí, ulít alebo čo to je tam bolo veeeeeeľmi, veeeeeeľa a jednu som si odniesla domov. Teda zatiaľ ju stále vozím v aute.


Tu je spomínaná riečka, ktorú sme na konci priehrady obchádzali. Šli sme spredu dozadu, potom sme preskočili asi dva a pol potoka a šli sme zase dopredu po druhej strane.


Pri potôčikoch bolo blato, ale všade inde bola zem popraskaná. (Inak chudák Piňďušo často zapadal do tých puklín a raz urobil aj salto, že som sa zľakla, že sa doláme, ale on v tom už tuším má prax.)


Aj takéto "poklady" sme tam objavili.


Pohľad na priehradu z pravej strany.


Skoro nás odfúklo jedno malé "tornádo", tak sme sa ja a Piňďuško natlačili na Priateľa, veď predsa s našou váhou by sme mohli aj uletieť.


Pohľad z ľavej strany. Musím povedať, že z pravej strany to bolo také nebezpečnejšie. Pomalé klesanie, rovinka a zrazu prásk a ste v hlbokej vode (keď tam voda je).


Tento vysušenec sa mi páčil a Priateľ ho musel odfotiť. Inak musím spomenúť, že 99,9% fotiek robil on.


Ďalší z našich objavov. Zaujímalo by ma ako dlho bol na dne.


Našli sme obe plutvy, ale táto bola viac fotogenická. Prekvapilo ma, ale či už tam niekto bol a čistil to alebo tam naozaj nebolo toho odpadu, tak veľa.


Chlapci sa chceli ísť surfovať (videli sme tam aj surf), ale jaksi zapadli a vyzerali ako prasiatka. Aspoň som sa zabavila, keď som ich videla zapadnúť :D Ako sa hovorí, škodoradosť...


Ale ani ja som nebola o nič čistejšia. Len by ma zaujímalo ako sa mi dostalo blato na vrch topánok.


Na konci sme objavili aj vodopádik.


Poriadne sme si to užili. Aj keď špinaví, ale vysmiati ako slniečka.


S Piňďuškom sme nakukovali dnu, ale ďalej sme sa neodvážili.


Ale priateľ áno, tak tu máte pohľad z "vnútra".


Tadiaľto vyteká vodička dolu dedinou až do mora.


Žeby previnilec?


Tu už je posledný pohľad na priehradu. Podľa mňa pekne strávený deň, aj keď špinaví ako murkovia sme museli ísť do auta a potom ešte za kamarátom a k babke, ale stálo to zato. Ešte nikdy som nebehala po dne žiadnej priehrady, vodnej nádrže alebo niečoho podobného.

Boli ste niekedy na dne nejakej takejto "vodnej obludy"? A ak ste z okolia, videli ste už takto prázdnu Uhereckú priehradu? Boli ste tam kuk?



Ako bonus som vám pridala, aj video z výlovu rýb z priehrady z nášho mestského infokanála.

Ak ste zvládli tento siahodlhý článok máte u mňa jedno veľké plus a preto vám prezradím, že tu vo veľmi blízkej budúcnosti pribudne motočlánok z nášho piatkového výletu.
Dúfam, že sa vám článok aj fotky páčili.
Prajem vám krásnu a ničím nerušenú sobotu. Vidíme sa tu čoskoro :)

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Ďakujem za komentár. Teším sa z každého jedného :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...